جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
محمد باقر قاليباف

حوزه / قالیباف گفت: امام خمینی (ره) با نگاه الهی به مبارزه با اسرائیل غاصب، عزت و منزلت دوباره به مسلمین داد؛ از آغاز انقلاب اسلامی موضوع مبارزه با اسرائیل غاصب مطرح بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در اختتامیه نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با اراده، مجاهدت و اخلاقی الهی که داشت باعث احیای مجدد اسلام شد، اظهار داشت: بنیان گذارانقلاب اسلامی دین را از حجره ها به زندگی انسان ها آورد.

وی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به مسئله فلسطین افزود: امام خمینی (ره) با نگاه الهی به مبارزه با اسرائیل غاصب، عزت و منزلت دوباره به مسلمین داد؛ از آغاز انقلاب اسلامی موضوع مبارزه با اسرائیل غاصب مطرح بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به پیشینه مبارزاتی امام خمینی (ره) با رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) در سخنرانی که در سال ۱۳۴۳ داشتند تأکید کردند که تمام گرفتاری جهان اسلام از اسرائیل و دست نشانده او آمریکا است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مسیر مبارزه با رژیم شاهنشاهی، به موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این سرزمین نیز پرداختند، خاطر نشان کرد: امروز موضوع فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرزهای ایران فراتر رفته است؛ موضوع فلسطین نه تنها در جهان اسلام بلکه در همه بشریت مطرح است حتی در دانشگاه های آمریکا، لندن و پاریس به مبارزه این رژیم غاصب قیام کردند.

قالیباف با تأکید بر اینکه در حقیقت مبارزه با رژیم صهیونیستی برخاسته از مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، افزود: امامین انقلاب بر اساس عقلانیت و عدالت و معنویت به مبارزه با ظلم تأکید دارند.

وی با اشاره به شکست های اسرائیل غاصب و حامیان او از جمله آمریکا بعد از طوفان الاقصی گفت: خوی استکباری رژیم صهیونیستی نشان داد که هیچ فرمی از طبیعت ندارد به زنان و کودکان که در بیمارستان ها بستری بودند و حتی کودکانی که در زیر دستگاه های اکسیژن بودند رحم نکردندو آنها را به شهادت رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شهادت سید حسن نصرالله و دیگر چهره های جنبش حزب الله لبنان، مقاومت در برابر ظلم متوقف نخواهد شد، افزود: بعد از هفته ها از شهادت سید حسن نصرالله ساختار حزب الله با مقاومت و پرقدرت راه خود را ادامه می دهد و بیش از گذشته در مبارزه با رژیم صهیونیستی تلاش می کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و شکست امنیتی رژیم غاصب اسرائیل گفت: هنوز بعد از یک سال رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته اسرای خود را از جبهه مقاومت پس بگیرد؛ لذا امام خمینی (ره) از آغاز به موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی براساس سنت های الهی تأکید کردند.

قالیباف با بیان اینکه دشمن تصور می کرد زمانی که امام خمینی (ره) رحلت کردند انقلاب اسلامی دیگر نمی تواند پیشرفت کند، خاطر نشان کرد: امروز پس از 45 از انقلاب اسلامی جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان را مشاهده کنید.

وی با اشاره به اینکه مقاومت هزینه دارد و انسان جان، مال و عمر خود را در مبارزه می دهد ضمن یادآوری مجاهدت های سردار شهید قاسم سلیمانی، از فداکاری ها و تلاش های خانم مصطفوی فرزند امام خمینی (ره) در دفاع از فلسطین تقدیر کرد و افزود: این بانوی انقلابی قبل از اینکه امام خمینی (ره) را پدر خودشان بدانند ایشان را به عنوان ولی خود می دانستند؛ جمعیت دفاع از فلسطین بیش از 50 سال به همت این بانوی مبارز فعالیت خود را ادامه داده است، ایشان با ثبات در مسیر ولایت و اعتقاد به ولایت فقیه پیش رفتند.

وی یاد آور شد: توفیق داشتم که در آغاز فعالیت با جمعیت همکاری کنم امروز تلاش های فرهنگی و نظامی در بخش های مختلف دست به دست هم دادند انقلاب اسلامی جایگاه خود را در منطقه وجهان داشته باشد؛ امروز می بینیم که کلام امام خمینی (ره) که در اوج جنگ با رژیم بعثی صدام ظالم فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و صدام که با حمایت شرق و غرب با ایران اسلامی مبارزه می کرد ایران آسیبی ندید و این اولین بار بود که در یک جنگ طولانی ذره ای از خاک این سرزمین جدا نشد.

قالیباف تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت و امت اسلامی در مقابل فساد و گرگ صفتی و ظالمی مبارزه می کنند که مدعی امنیت پایدار است این در حالی است که دیگر در مرکز حکومت خود خواب راحت ندارد.

برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیاز به انسجام اجتماعی داریم

وی تصریح کرد: در داخل کشور برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیاز به انسجام اجتماعی داریم موفقیت در انسجام داخلی، موفقیت در همه جهان است امروز در عرصه اقتصادی همین قدر مهم هست که در این جبه مهم است امروز بدانید موفقیت انسجام اجتماعی برای حل مشکلات کشور به معنی موفقیت در همه جهان. از این موضوع نباید غافل شویم.

در پایان این مراسم از سالها تلاش خانم مصطفوی در حمایت از جبهه مقاومت با حضور شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، احمدوحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و.. تقدیر شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان عضو دفتر مقام معظم رهبری پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تقدیر از فعالیت های خانم مصطفوی فرزند امام خمینی (ره) در دفاع از قدس شریف قرائت شد و در پایان به این بانوی انقلاب این پیام تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha